fredag 6 maj 2011

Vart tog dagen vägen?

Sitter här nu och funderar på vart dagen tagit vägen.Det verkar som att ju mer jag har att göra ju kortare blir dagen. Man blir aldrig färdig med allt det där som man tänkt sig. Jag hade med mig hundarna till Ljungskile och de fick springa och leka en stund i vattnet. Gör inget att de får mycket sand och saltvatten i pälsen. De ska ju bada sen när vi kommer hem. Jag skulle igentligen ha gett dom det stora vårbadet för flera dagar sedan men jag har inte hunnit med det.
Väl hemma igen kom jag på att jag lovat Tim att hjälpa till att plocka maskrosblad till Kaninerna. När jag ändå plockade ogräs kunde jag ju göra det i rabatterna. 3 rabatter senare kom jag på att jag glömt att köpa mjölk och vaniljsåspulver. Iväg med en väldig fart. Kom hem med 2 kassar. Tyckte det var lite konstigt när jag bara skulle köpa 2 saker !? Vet inte vad det är som är fel. Jag eller alla varor i affären. De bara skuttar ner i vagnen och riktigt tigger och ber:- Snälla, vi kan väl få följa med dig hem? Tänk om varorna kunde hoppa upp ur påsen och ställa sig på rätt plats när vi kommer hem också men nä, det sket sig allt. Jag får allt vara så snäll att plocka ur kassarna också.
Jag hade tänkt göra rabarberpaj idag men innan jag kom så långt att  jag kunde börja så var klockan så sent och Tim & Robin skulle gå och kägga sig. Ja, ja, vi gör pajen imorgon istället. Då blir det ju fredagsmys samtidigt.
Nu när pojkarna lagt sig och det börjar bli lite lungt är det så skönt att krypa upp i soffan och se någon bra film eller något. I morgon ska jag försöka hinna med att göra allt det där som jag inte hann idag.
Nu ska jag dra mig i säng för jag ska ju hinna med att sova också. ...Zzzzzzz....


J-lar! Hundarna skulle ju badas också! Äh... det får bli ett morgondopp istället. =)


...zzzzzzzzz...

1 kommentar:

  1. Har ofta funderat på all mat som man inte tänkt köpa... Så den hoppar alltså ner i korgen SJÄLV? Undra på att jag inger begriper när jag ska betala.....
    Att dagen försvinner är inte så konstigt. Det kallas livet. Det är livet som susar förbi, o fattar man inte det, så blir livet inte så rikt som det kunnat bli.....
    Så fånga dagen, Carpe Diem, o njut av den! :-)

    SvaraRadera